De winter komt eraan

Deze zomer waren we weer ieder weekend open. Eens per maand hebben we laten zien wat voor bezigheden de bewoners van het zodenhuis hadden in de achtste eeuw.

Er is veel werk verzet. We hebben achter het museum een overkapping gekregen en de terp waarop het zodenhuis staat is netjes gemaakt. Veel dank aan alle vrijwilligers die hier veel uren van hard en zwaar werk hebben verzet.

We hebben nieuwe rolluiken gekregen. Met deze aanwinst kunnen we de presentaties op ons grote flatscreen goed zien zonder dat de zon ons verblind. Maar ook leveren deze luiken een betere beveiliging en klimaatbeheersing op. Wij zijn er heel blij mee.

In de winter zal het stek dat door het museum is aangekocht worden ingericht. Wij krijgen een verbinding met het pad rond de toren aan de overkant van de weg. Dan zal er een plein gecreëerd worden dat als dorpskern zal functioneren en er zal een kunstwerk geplaats worden.

Ook al zullen wij in de winter niet meer ieder weekend open zijn we willen nog wel activiteiten gaan organiseren in de vorm van workshops en lezingen. U bent allen van harte welkom om daaraan deel te nemen. Houd daarom het nieuws op deze website in de gaten of Like de pagina Het Zodenhuis op Facebook.                    rolluik-dicht rolluik-open